wtorek, 2 sierpnia 2016

Sałatka z czerwonej kapusty i makaronu soba z masłem orzechowym


Nie spodziewałam się, że sałatka z czerwonej kapusty i marchwi może tak bardzo przypaść mi do gustu. Okazuje się, że pyszny dressing z masłem orzechowym czyni cuda i warzywa pokazują zupełnie inne oblicze. Wszystkie składniki idealnie się ze sobą komponują, a całość jest zdrowa i sycąca, co czyni tę sałatkę doskonałą propozycją na letni obiad.

Sałatka z czerwonej kapusty
i makaronu soba
z masłem orzechowym
- 1/2 małej czerwonej kapusty (ok. 500g)
- 3 marchewki (220g)
- 1 duża dymka
- 50g masła orzechowego
- 1 łyżka oliwy
- mały kawałek świeżego imbiru
- 1 ząbek czosnku
- 1/4 łyżeczki chili w płatkach
- 2 łyżki octu ryżowego
- 1/2 łyżki syropu z agawy lub miodu
- 1 łyżka sosu sojowego
- 75 g makaronu soba

- 50g prażonych orzeszków ziemnych bez soli

1) Kapustę poszatkować, a marchew zetrzeć na dużych oczkach tarki.
2) Warzywa wymieszać z posiekaną dymką.
3) Wymieszać masło orzechowe, oliwę, starty imbir, wyciśnięty czosnek, chili w płatkach, syrop z agawy i sos sojowy.
4) Makaron z grubsza połamać, ugotować i dodać do warzyw.
5) Wlać dressing i wszystko dokładnie wymieszać.
6) Podawać posypane orzeszkami i posiekaną zieloną częścią dymki.

Przepis stąd.    

Czas przygotowania: 1/2 godziny
Liczba porcji: 4
Kaloryczność jednej porcji: 350 kcal

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Wasze komentarze!